Chanel

Coco Chanel mówiła: Im bardziej kobieta podkreśla swoją kobiecość, tym jest silniejsza.

Historia marki, to przede wszystkim historia kobiety, która ją stworzyła. Gabrielle „Coco” Chanel zaczynała jako piosenkarka, śpiewając w kawiarniach. Początkowo szyła głównie dla siebie – bo która kobieta na początku XX wieku chciałaby nosić męskie ubrania i dopiero w 1913 roku, mając 30 lat otworzyła w Paryżu swój pierwszy sklep z kapeluszami. 10 lat później była już znana – damy zaakceptowały i polubiły jej styl. Przestawały szokować sportowe ubrania do pracy  czy kreacje z dżerseju, z którego dotąd produkowano tylko bieliznę. Słynne na cały świat do dzisiaj perfumy Chanel No. 5 powstały w 1922 roku i przyniosły firmie pierwszy prawdziwy sukces finansowy. Wśród gwiazd, które je promowały znalazły się m.in. Marilyn Monroe, Catherine Deneuve czy Nicole Kidman. Wraz z początkiem II wojny światowej Coco zrezygnowała z mody. W jej sklepach można było kupić jedynie perfumy i akcesoria. Powróciła dopiero na początku lat 50. ze swoim żakietem bez kołnierzyka. Pomysł ten przyniósł jej jeszcze większą popularność i podobnie jak pikowane torebki również z tego okresu – nigdy nie wyszedł z mody. Chanel zmarła w 1971 roku. Od tamtej pory marka przez kilka lat przechodziła z rąk do rąk i dopiero w 1983 roku jej kierownictwo przejął Karl Lagerfeld. Kieruje nią do dziś.

W kolekcjach okularów marki CHANEL znajdziemy wiele słynnych motywów zaczerpniętych z ubrań i akcesoriów marki np.: prawdziwy tweed wtopiony w zauszniki, perła, charakterystyczny łańcuszek z torebki 2.55 czy romantyczne kokardy. Chanel to marka skierowana przede wszystkim do współczesnych kobiet (zarówno tych bardziej dojrzałych, jak i tych młodszych), które chcą podkreślić swój styl. Okulary Chanel to kwintesencja kobiecości i elegancji.

Polecane produkty